Tänk långt. Agera nu.

Vi står inför ett vägskäl. Vad vill vi lämna efter oss till framtida generationer? Vi måste fatta beslut idag för att begränsa klimatkrisen och förlusten av biologisk mångfald i framtiden. Men det är svårt att tänka långsiktigt i en kortsiktig värld med kvartalsrapporter och mandatperioder. Därför behöver vi träna på att tänka långsiktigt.

Som en del av Naturskyddsföreningens valkampanj tog vi fram en mindfulnessövning för att öva på att tänka långsiktigt tillsammans med artisten och poeten Emil Jensen. Övningen tar ca 3 minuter och tanken är att den ska hjälpa dig att se dig själv som en länk i historien. Hjälpa dig att få syn på hur beslut våra förfäder tog ger effekter för ditt liv idag och hur dina beslut får effekter för framtida generationer. Övningen ska hjälpa dig få fatt på dina egna drömmar för framtiden. Naturskyddsföreningen hjälper dig sedan att agera för att få det att hända.

Tänk långt. Agera nu. Rösta för den framtid du drömmer om. 

Arbetet innehöll också digitala annonser, SJ-reklam, skisser och utforming till Naturskyddsföreningens monter på festivalen Way out west, engångstatueringar, T-shirttryck, PR med mera.

Agera för den framtid du drömmer om.

Lyssna på övningen och skriv under: www.naturskyddsforeningen.se/kampanj/agera/tank-langt-med-emil-jensen


Grafiska element.
SJ-reklam.
Från Naturskyddsföreningens valkampanjsida.
Annons.
Brickbord SJ.
Gnuggistatueringar, giveaways till Way out west.

Skisser till Naturskyddsföreningens Way out west monter. 
Kommunikation Way out west. Foto Emil Jensen: Margareta Bloom Sandebäck.
Kommunikation Way out west.
Naturskyddsföreningens webbsida.